Sider

6.5.12

NOT on the SPOT

Jeg klippede det neongule, lidt for stramme festivalarmbånd af mit håndled, så snart jeg kom ind ad døren igår aftes. Men det var med en god følelse indeni. I fredags var jeg ærligt talt lidt skuffet over dagens forløb - jeg syntes, at der var gået alt for lang tid med at stå i kø, når det blev sammenlignet med tiden til koncerterne. Men igår, lørdag, var meget bedre. Jeg nåede stadig ikke vildt mange koncerter, men dem jeg nåede var virkelig gode!

Dagen startede godt nok med, at jeg ikke blev lukket ind til den første koncert på min plan. Veronica Maggio spillede for lukkede døre og jeg var ikke med. Til gengæld fik jeg hørt dejlige Hannah Schneider, en lille smule In Memoirs, vanvittigt seje Ginger Ninja (som var et helt okay (!) alternativ til syge Lukas Graham) og til sidst var jeg til intim klaverkoncert. Arrangementet hed "NAKED - A Singer and a Piano". Fire danske sangere blev akkompagneret af den svenske pianist Gustaf Ljunggren og det var helt fantastisk. Aftenen bød på Ane Trolle, Clara Sofie, Johan Olsen (Magtens Korridorer) og Silas Bjerregaard (Turboweekend). Særligt Silas efterlod mig med en følelse af.... Ja, med tårer i øjnene og kuldegysninger. Det var helt, helt, helt fantastisk.

Igår følte jeg virkelig, at mit neongule armbånd havde tjent sig ind!
Jeg er ked af, at jeg ikke har fået taget nogle billeder fra koncerterne til jer, men jeg synes bare det er så pinligt at stå der og risikere at blitzen lyser det hele op. Desuden skal koncerter nydes i nuet og ikke igennem en linse, hvis I spørger mig.

I cut of the neon yellow and "a little too tight" bracelet off my wrist as soon as I got home yesterday. But I did it with a good feeling inside. To be honest I was a bit dissapointed about the way Friday went by. To much time was wasted on standing in line to the concerts, compared to the lenght (and the quality I guess) of the actual concerts. But yesterday, Saturday, was much better. I didn't get to see a lot of concerts. But I went to a few - and they were SO good! 


(Warning: I am going to name drop a lot of Danish artists in the following... Most of them sing in English though). The day started with me being on the wrong side of the doors (again!). I didn't get to see Swedish Veronica Maggio (she sings in Swedish). But I got to see the lovely Hannah Schneider, a little bit of In Memiors, the amazing and cool Ginger Ninja (and they were a totally okay (!) replacement for the sick Lukas Graham). And I went to an intimate piano concert. It was called "NAKED - A singer and a Piano". Four Danish singers was accompanied by the Swedish pianist Gustaf Ljunggren and it was AMAZING! The night went by with Ane Trolle, Clara Sofie (only in Danish), Johan Olsen (from the Danish band Magtens Korridorer, only in Danish) and Silas Bjerregaard (from the band Turboweekend). Especially Silas left me with.... Well, tears in my eyes and goosebumps. 
It was crazy amazing!


Yesterday I really felt like my neon yellow bracelet was worth every penny!
I'm sorry I haven't got any pictures from the concerts to show you. I just thought it would be so awkward it my blitz accidentally would lit up the room. Besides: concerts ought to be enjoyed in the moment and not through a camera lens if you ask me. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...