Sider

7.12.13

Instagram update and coffees of Instagram

Jeg har sagt det før de sidste par måneder og nu siger jeg det så igen - det har godt nok været stille herinde på det sidste! Jeg har simpelthen haft for meget at se til ude i mit liv og har været nødt til at prioritere mit studie og "at blive stående". Men jeg står her altså endnu og jeg håber at december bliver måneden, hvor jeg får vendt det hele lidt igen, selvom det ikke er den bedste årstid for en blogger at lave come-back - det bliver mørkt alt for tidligt, så det kan blive svært at nå at få taget ordentlige billeder. Men så er der jo heldigvis så meget andet at gribe fat i. Det gode ved en blog er, at den ikke bare sådan forsvinder. Så håber jeg bare, der stadig er nogle af jer derude. Er I stadig med?

I've said it before during the last couple of months and now I'm saying it again - it's been quiet in here! I've been having too much to do so I had to put my studies and "keep standing" on top of the list. I'm still standing and I hope December will be the month when I'll come back into some kind of blogging routine. Even though this is not the best time of year to do a blogging come back, since the light dissapears early every day and it makes it hard to take good pictures. Well, luckily there's other things to do too! The good thing about a blog is that it doesn't dissapear. I just hope some of you are still out there. Are you?


Hvis det er gået jeres næse forbi, så har jeg haft drøntravlt med at lave feltarbejde, som er en del af mit kandidatstudie. Mit feltarbejde skal helst danne empirisk grundlag for mit speciale, så det har jeg prioriteret højt de sidste par måneder. Det har været spændende, men det har også været hårdt, mest fordi jeg har været en helt masse væk hjemmefra og har gået rundt i København på mine små fødder helt alene det meste af tiden. Derfor har jeg også drukket en masse kaffe - heldigvis har jeg også haft helt vidunderligt selskab en masse gange. Da jeg kiggede mine Instagrambilleder igennem kunne jeg ikke lade være med at grine af, at jeg kunne lave en hel collage kun med billeder af kaffe (og en enkelt chai). På kaffebarerne har jeg brugt tiden på at skrive feltnoter og tænke tanker om mit feltarbejde, læse en enkelt god bog og holde varmen. 

If you haven't heard I've been busy doing my fieldwork which is part of my Master studies. My fieldwork is supposed to be the empirical basis for my thesis, so it's been on the top of my list for the last couple of months. It's been exciting but also exhausting, mostly because I've been so much away from home and walking the streets of Copenhagen on my little feet all alone most of the time. So I've been drinking a lot of coffee - luckily I've had lovely company some times too! When I looked through my Istagram photos I couldn't help laughing because I'm able to do a whole collage with nothing but coffee photos (and one chai). While sitting at the coffee bars I did field notes and field thoughts, read a good book and kept warm.


Men der er selvfølgelig også sket andre ting end kaffebarstid og feltarbejde. Blandt andet har jeg været til babyshower (og for to uger siden fik min gruppe af tætte gymnasieveninder sit første babymedlem - vildt!). Jeg har kedet mig lidt og hygget mig på arbejde. Jeg har været hjemme i min skønne barndomsby et par gange. Jeg besluttede mig for, at længden på mit hår ikke skulle afgøre om jeg måtte få ombre og farvede spidserne af mit hår. Jeg har som sagt været en masse i København - blandt andet på Nyhavn og på La Glace med en af jordens sødeste piger. Jeg har lavet julehygge med min lillesøster, været til virkelig god Turboweekend-koncert og nydt det pæne julelys i Århus. 

Husk forresten, at du kan følge mig på Instagram - der hedder jeg @MaleneFL

But other things happened too - it's not all coffee bars and field work. I've been to a baby shower (and my close group of friends from highschool now has the first baby member - feels kinda crazy!). I've been bored and happy at work. I've been visiting my home town a few times. I decided my lenght of hair shouldn't decide whether or not I could have it ombre. I've been in Copenhagen and had delicious cake at La Glace with one of the sweetest girls on earth. I've been doing Christmas things with my sister, went to a lovely concert with the band Turboweekend and enjoyed the beautiful Christmas light of Aarhus. 

Remember to follow me at Instagram - my username is @MaleneFL

Hvad har du lavet siden sidst?
What have you been up to? 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...