Sider

4.9.15

Sapprocher: My new favourite for my feet

Hvis du også - og helt ærligt, hvem er ikke? - er til smukt, håndlavet design af høj kvalitet og bedst kan lide at klæde dine fødder i noget rart, så læs med her. Jeg vil gerne introducere dig for Danmarks nye fodtøjsbrand og det indebærer blandt andet fortællinger med et strejf fra Italien og Spanien og i allerhøjeste grad en fortælling om en selvstændig kvinde og et fortsat kvindeoprør. Sapprocher er mere end bare sko - du kan selv kigge på de skønne kreationer på Sapprochers hjemmeside, og når du er færdig med at kigge der, så kom tilbage og læs endnu mere om Danmarks nye skostjerne her. 

English: 
If you - and let's be honest, who doesn't? - like beautiful and handmade design with the highest quality and like to wear comfortable shoes then don't stop reading. I would like to introduce you to the new Danish footwear brand and the story takes you to Italy and Spain and tells you about independant women. Sapprocher is much more than just shoes - go check out the beautiful collection on Sapprochers webshop (right now the webshop is only in Danish but I know an international webshop is coming up soon!) and when you're done looking there then come back here and read more about Denmarks new shoe star here. 


Kærlighed ved første blik
Sjældent har jeg modtaget et par sko, der hele vejen igennem emmer af så meget luksus, som mine Chelsea Boots fra Sapprocher gjorde. De kom i den fineste hvide shoppe-pose - den har du måske allerede set på Instagram - med den smukkeste, sarte guldskrift på. Og følelsen af eksklusivitet stopper på ingen måde dér; i posen ligger den fineste skoæske og et personligt brev. Hele oplevelsen er simpelthen så gennemført, at jeg må tage hatten af! 

Helhedsoplevelsen er vigtig, men det allervigtigste er nu alligevel skoene, så lad os tage et kig på dem, ikke? Prøv lige at se, hvor smukke de er! Under de næste par billeder kan I læse om, hvordan skoene så rent faktisk er at gå i. 

English:
Love at first sight

I don't think I ever bought a pair of shoes that smelled so much of luxury as my new Chelsea Boots from Sapprocher. They came in the most beautiful white shopper - you might have seen that on Instagram already - with the most beautiful golden text. The exclusive feeling doesn't end there; in the bag is the prettiest shoe box I've ever seen and a personal letter too. I'm not just saying these things to be nice; I was blown away by how well done all this is. 

The all over experience is important, but the most important part is the actual shoes, right? So let's have a look at the shoes! I think they're just beautiful. After the next couple of photos you can read all about how they feel! 


En dag i mine sko 
Lad mig starte med at sige: jeg er blevet en kræsenper, når det kommer til sko! Efter alt for mange år i alt for dårligt fodtøj, så går jeg nu virkelig meget op i, at mine fødder kommer i noget ordentligt. Og jeg er ikke verdens nemmeste kunde. Jeg har brede og meget flade fødder, døjer tit med en øm svang og får tit vabler, når jeg skal gå et par sko til. 

Der er ingen tvivl om, at ankelstøvlerne er absolut smukke og jeg forelskede mig i dem ved allerførste blik, men jeg var faktisk også ret skeptisk. For skoene var smalle og de sad virkelig godt til, da jeg tog dem på - og det endda på trods af, at jeg var gået en størrelse op i forhold til den størrelse jeg plejer at bruge. Jeg tog dem på til en vigtig søndagsbrunch, men sørgede altså lige for at have et par ekstra sko med bag i bilen i tilfælde af vabelkrise eller lignende. Men de blev aldrig nødvendige at finde frem! 

Jeg lyver ikke, når jeg siger, at jeg havde haft skoene på i en time, da jeg nærmest ikke kunne mærke, at jeg havde dem på længere. Læderet er simpelthen som smør og selvom de sad virkelig tæt, da jeg tog dem på, så havde de lynhurtigt formet sig fuldstændigt efter mine fødder. Jeg har aldrig nogensinde gået et par sko så hurtigt til før! Og endda helt uden problemer med vabler og jeg er ellers rimelig afhængig af altid at have Compeed-plaster i huset. 

English:
A day in my shoes
Let me start by saying; I'm not easy when it comes to shoes! After too many years in bad foot wear I now really care about wearing something good. And I'm not the easiest customer. My feet are wide and very flat and I always have blisters when I try to walk in a new pair of shoes. 

There's no doubt that these ankle boots are beautiful and I was in love at first sight but I was also a little sceptical. The shoes seemed narrow and they were so tight on my foot even though I sized up. I wore them to an important Sunday brunch but made sure to have an old pair of shoes in the car - just in case! It turned out I didn't have to bring them at all. 

I'm not lying when I say I had been wearing the shoes for an hour when I hardly noticed I was wearing shoes anymore. The leather is so soft so even though they were really tight when I first put them on it took almost no time for them to fit my feet perfectly! I've never had a pair of shoes that shaped after my foot so fast before. 


Om skoene 
Det er da også lige præcist Sapprochers mission - at lave komfortabelt fodtøj til den moderne kvinde, som man kan have på hele dagen uden at få ømme fødder. Den moderne kvinde vender vi tilbage til i næste afsnit, for vi skal lige blive hængende lidt ved skoene lidt endnu. 

Skoene er håndlavede, det smørbløde læder er fra Italien og skoene er håndlavede i Spanien, hvor hver eneste detalje er udtryk for et personligt håndværk. Sapprocher går op i at skabe et unikt udtryk og af samme grund masseproduceres skoene ikke, så du møder ikke dine skos tvillinger på hvert gadehjørne. Den første kollektion fra Sapprocher tager sin inspiration fra 60'erne og 70'erne og balancerer mellem et maskulint udtryk og feminine detaljer. Balancen mellem det maskuline og feminine stammer faktisk helt fra Sapprochers spæde start - og dét der provokerede den kvindelige designer bag brandet til at starte sit eget firma. 

English:
About the shoes
The mission of Sapprocher is exactly that - to make comfortable footwear to the modern woman that can be worn all day without problem. We'll return to the modern woman a little later and for now we'll talk a little more about the shoes. 

They are handmade! The buttery soft leather comes from Italy and the shoes are produced and handmade in Spain and every single detail is handcrafted. Sapprocher wants to be a unique brand and that's exactly why they don't mass produce and that's also why you won't meet the twin of your shoes on every street corner. The first collection is inspired by the 60's and 70's and balance perfectly between a masculine expression with feminin details. The balance between the masculine and the feminine actually comes from the very beginning of Sapprocher - and that's what made the female designer behind the brand take the  first steps toward starting her own company. 



Succesfulde kvinder
Jeg kender mange seje kvinder - den ene af dem er hende, der står bag Sapprocher. Hun er i sandhed inspirerende. Hun er målrettet, passioneret, talentfuld, hustru og mor. Og så er hun et sandt bevis på, at man godt kan gøre karriere og være mor på samme tid, uanset om samfundet - og arbejdsgivere - spænder ben. Sapprocher er netop opstået i oprør mod, at kvinder efter endt barsel - eller i det hele taget kvinder i den fødedygtige alder og derfor "mistænkt" for at kunne finde på at gå på barsel - ikke bliver tildelt de samme opgaver eller stillinger, som ansatte uden børn. Men Sapprochers stifter, Lam Pham, mener ikke at det er rimeligt, at kvinder skal stå i et dilemma mellem karriere og børn, for dét at være mor har nemlig ikke noget med kvinders faglighed at gøre. Hun ønsker at inspirere kvinder til at kæmpe for sin sag. 

Sapprocher stammer fra det franske ord "s'approcher" betyder tilgang - og i Sapprochers tilfælde mere specifikt: din tilgang til livet. Dagens kvinder har travlt og de er på benene dagen lang. Det er Sapprochers mission at skabe sko, der giver kvinder komfort og selvtillid dagen lang og bidrager til, at deres tilgang til livet medfører succes. Deraf kommer brandets slogan:

Sapprocher - leaving a trace of succes

English:
Successful women

I know a lot of cool women - one of them being the woman behind Sapprocher. She's truly inspiring - she's dedicated, passioned, talented, a wife and a mother. And she's a proof that it is possible to make your carreer work for you and beeing a mother at the same time even though society - and employers - make it hard. Sapprocher was born as a sort of rebellion towards the way women are being treated after becomming a mother - or even just women in the age where they might become a mother soon. How they're given different assignments or even positions in the company  than before. But the woman behind Sapprocher, Lam Pham, doesn't think it's right that women has to choose between career or children and she states that being a mother has nothing to do with being good at your job or not. She wants to inspire other women to fight for their rights. 

The name Sapprocher comes from the French word "s'approcher" which means approach - and in this specific context; your approach to life. Today's women are busy and on their legs from morning till evening. It's the mission of Sapprocher to create footwear that gives women comfort and confidence all day and contribute to the approach towards life that causes succes. Which leaves us with the slogan of the brand:

Sapprocher - leaving a trace of succes

Skoene er givet til anmeldelse, men hvert eneste ord afspejler min egen holdning.
The shoes has been given to me for a review, but every word reflects my own opinion. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...