Sider

14.3.15

Go shopping - NOW!

Sandals - Ecco // Beige coat - Zizzi // Pink coat - H&M+ //
Leather jacket - Junarose // Cream coat with leather details - Junarose

Jeg vidste allerede sidste år, at I år skulle der et par nye sandaler ind i mit skab, fordi sålen i det ene par i bogstavelig forstand var ved at falde fra hinanden. I dag købte jeg så sommerens fodtøj (det er faktisk de sorte sandaler på billedet her) og da jeg kørte dankortet igennem fik det mig til at tænke på noget, for det virker altså en smule fjollet at købe sandaler, når man stadig overvejer om dagens vejr indbyder mest til vinterfrakke eller om man kan nøjes med de lettere forårsjakker, hvis man lige svinger et ekstra tørklæde om halsen. Jeg VED det godt. 

Det virker fjollet, men det er altså vigtigt, at du tænker en ekstra gang over fornuften i det. Især, hvis du bare ved, at du har brug for det eller dét eller hvis du har øje på noget helt bestemt. Hvis der er noget jeg har lært, så er det, at sæsonvarer bare forsvinder så hurtigt. Især - har jeg på fornemmelsen - hvis du er plus size. Eller hvis du - som jeg - har helt gennemsnitlige fødder i en størrelse 39. Det samme gælder for vinterjakker (altså, du skal ikke kigge efter dem nu, men historien er den samme). I sommers fortalte jeg jer om en vigtig lektie jeg lærte, da jeg arbejde i butik. Hvert år, når den første frost ramte, havde vi virkelig mange kunder, som klaprede med tænderne og som virkelig havde brug for en ny vinterjakke. Problemet var bare altid, at vi for længst havde meldt udsolgt, for selvom det ville være logisk, så kommer vinterjakkerne ikke, når vinteren kommer. De kommer sidst på sommeren, hvor man stadig går rundt og sveder i shorts. 

Det samme gælder for forårets og sommeren varer - de lander nu, folkens! Hvis du er ude efter forårsjakker er det måske allerede lige til den sene side, men sandalerne er lige landet hos Ecco og helt sikkert også en masse andre steder. Så det er altså nu, I skal igang med at shoppe til sommeren, tøser. God fornøjelse! 

English:
I knew it as soon as the Summer was ending last year that I had to get myself a new pair of sandals this year as my old ones were falling apart. So today I bought my footwear for the summer and as I did I thought about how silly it feels buying sandals when you're still spending every morning thinking about wether you should wear your winter coat or if a spring jacket is okay if you remember your warm scarf. I know!

It seems silly but I've got a point telling you this. If you know that you're in need of this or this for the next season then you should be looking for it right now. I've learned that things are sold out really fast and I'm pretty sure it's even faster if you're plus size like me. Or if your feet are average sized as mine. The same goes for winter coats (well, obviously you shouldn't be looking for those now). Every year when winter came around we had several costumers - they were cold and they needed a new jacket to keep them warm. But we we're sold out months ago! 'Cause even though it seems crazy winter coats hits stores in the late summer. And yes we're still wearing shorts and sandals... 

And the new styles for Spring and Summer hit stores right now! If you're looking for Spring jackets you might already be too late. But I just bought the black sandals on the photo at Ecco today. They just arrived and if you have shopping to do for Summer then you should get started now. Enjoy! 

1 kommentar:

  1. Maleeeeeeeeeeeene! Du må være tankelæser. Har lige siddet og kigget på de 3 af jakkerne for 1,5 time siden, og sandalerne er lige mig!

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...