Sider

20.9.14

Finders Keepers Aarhus

I dag var jeg på Finders Keepers på Godsbanen i Århus. Jeg var afsted med min søster og min kæreste. Bortset fra, at det var min søsters første gang på markedet, så har vi (altså min kæreste og jeg) efterhånden tradition for trofast at besøge markedet, når det gæster byen. Og det gør det altså i denne weekend - hvis du har mulighed for at tage afsted i morgen, så gør dig selv den tjeneste! Der er dejlig stemning og masser af inspiration og fristelser overalt. Der er åbent fra 11-17 og det koster en 50'er at komme ind. 

Herunder kan du se og læse lidt om de boder og designere, som var blandt mine favoritter i dag. 

English:
Today I visited the Finders Keepers market at Godsbanen in Aarhus. I went with my sister and my boyfriend - it was my sisters first time at the market but my boyfriend and me usually visit the market every time it's in town. And it is this weekend! If you happen to be in town you should go. 

You can read a bit and see photos from the designers that were among my favourites today. I will make the English version a bit shorter than the Danish though, since I'm pretty sure that this post is more relevant for Danish readers. I hope that's okay. 



Handcraftedcph: (Check out his facebook her)
Jeg har haft en kærlighedsaffære med Handcraftedcph det sidste lange stykke tid og jeg har efterhånden tradition for at købe lidt sødt med hjem, når han er på markedet. I dag var ingen undtagelse, hvor jeg købte mig endnu en pæn, pæn ring med hjem fra Handcraftedcph.
Anders, som manden bag hedder, laver smukke, enkle smykker og jeg er helt vild med det! Det er der også mange andre, der er - så væbn dig med tålmodighed, når du skal besøge hans bod. Men gør det - du fortryder det ret sikkert ikke. 

English:
I love, love, love Handcraftedcph and I've been in love for a long, long time. I almost always by myself a little somthing made by the talented hands of the designer, Anders. He makes simple, yet beautiful jewellery. 
If you're going to the market make sure to take a look - but be patient 'cause everyone loves this man. 




SMEDSMO: (check out facebook here)
Petter Smedsmo laver værker, som er noget helt for sig selv. Motiverne er smukke, plakaterne er fantastiske - MEN hans aluminiumsbilleder hører altså til i en liga helt for sig selv. Og når man hører om processen bag dem, så bliver de kun endnu smukkere. Vi købte et billede sidst vi var afsted og nu glæder vi os virkelig til at vores Teddy kan få en plads på væggen. 

English:
Petter Smedsmo makes beautiful art. His illustrations are beautiful, the posters are amazing - BUT the illustrations made on aluminium are really something special. Out of this world! Hearing about the proces behind it makes it even more amazing. We bought a piece on the last market we went to and after seeing them again today we can't wait to find the perfect spot in our new home.


Lux Cuprum: (Check out facebook here)
Okay; her behøver vi faktisk ikke ret mange ord, vel? Smukke, smukke lysestager i kobber. 

English:
We don't need many words for this; beautiful candle holders!

  

Aamosen: (check out facebook here):
Jeg er stadig helt tosser med tryk med tankevækkende tekst. Og Aamosen fik mig virkelig til at smile i dag - især ideen om, at Karma kun er en kælling, hvis du er. Det kan der jo altså være noget om!

English:
I love prints with texts that'll make you think a little. Aamosen really made me smile today - especially the thought: "Karma is only a bitch if you are." I guess that's the whole point, right?


AW by Anne Warming: (facebook here)
Jeg faldt helt pladask for de smukke, sarte perle-smykker som Anne Warming havde taget med på marked. Af en eller anden grund fik jeg kun taget det ene billede (muligvis fordi jeg var helt forelsket i kæden med den ene perle - men den var udsolgt før jeg nåede tilbage for at slå til), men der var altså virkelig mange pæne, pæne smykker at vælge imellem. Så fint, altså! 

English:
I loved the pearl jewellery made by Anne Warming. For some reason I only took this one photo (maybe because I feel instantly in love with the necklace with the single pearl - but it was gone before I decided to get it). She had so many beautiful things to choose from. So nice!



Bellabi Jewellery: (Check out facebook here)
Jeg kunne have købt mig helt fattig i smykker - på markedet generelt, ja. Men altså i særdeleshed her ved Bellabi. Jeg er især helt tosset med kæden her med de fem kugler og en ring, som jeg ikke lige har fanget på billeder - men den er lige her. Den var desværre kun i størrelse "for lille til hævede gravid-fingre" i dag, men der er måske håb kan jeg se på hjemmesiden. Den er så fin! Og det er kæden altså også. Hvem der bare havde en bundløs pung, hva'? Ikke fordi smykkerne var dyre - der var bare alt for meget pænt at vælge imellem. 

English:
I could have spend every single coin I have on jewellery - at the market in general, but especially at Bellabi. I love the necklace with the five "pearls" and I fell in love with a ring I forgot to take a picture of, but you can see it right here. Sadly my pregnant fingers were too big for the sizes available today. She had so much to choose from!


Best Behavoir: (check out facebook here)
Best Behavoir laver seriøst det pæneste børnetøj - og pænt tøj generelt faktisk. Allerede før jeg vidste, at jeg var gravid vidste jeg, at jeg skulle have deres "baby wrap" og på sidste marked var jeg lige blevet gravid - den ligger allerede i skabet og venter på baby. I dag var jeg lidt ærgerlig over, at kjolen her kun var i størrelse "vi venter lige et par år før baby kan passe", for den var så fin, så fin! 

English:
Even before I thought about getting pregnant I knew I had to get the "baby wrap" from Best Behavoir. We bought it at the last market since we had just found out we had a baby on it's way. Best Behavoir makes the cutest baby clothes (and also pretty clothes in general!) and today I really liked the dress above. Sadly it was only there in size "let's wait a couple of years before baby will fit into this". 



Joanna Jensen: (check out her facebook here)
Joanna Jensen laver simpelthen nogle sindsygt smukke billeder. Der er ikke ret meget mere at sige til det! Og så er hun virkelig, virkelig sød. Ikke at jeg kender hende eller noget, men jeg vekslede et par ord med hende i dag og hun er bundsympatisk. Det er virkelig fedt at have muligheden for at møde hjernerne bag de fine designs - og Joanna var bestemt ingen undtagelse. 

English:
Joanna Jensen makes some seriously beautiful paintings! There's nothing more to say really. Plus she's really sweet! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...