Sider

18.9.14

OOTD: You can wear white if you want!



Forleden snakkede jeg om uskrevne regler med to piger, som var igang med et bachelorprojekt om selvtillid i det liv, man lever. Jeg lever et liv som plus size-pige. Sådan har det mere eller mindre altid været, men det er først indenfor de sidste par år, at jeg er begyndt at hvile i, at jeg er god nok som jeg er. Vi talte om en helt masse - blandt andet uskrevne moderegler. Jeg sagde til dem, at jeg ikke brød dem bevidst eller for at være provokerende, men fordi jeg havde lyst til at have lodrette striber på/skinny jeans/korte nederdele/bikini/hvad det nu måtte være på. Altså fordi dumme uskrevne regler, som sure damer har besluttet sig for, ikke skal have lov til at bestemme over mig. Det gør jeg altså selv og det er først og fremmest vigtigt, at jeg gør det, der gør mig glad. 

En dag i Frankrig var det denne hvide kjole der gjorde mig glad. Sådan virkelig, virkelig glad. Okay; jeg er altid konstant nervøs for at der dukker en klat ketchup op sådan ud af det blå.... Men bortset fra det, ikke?! Jeg følte mig skøn og sommerlig og feminin. 

Hvidt tøj står også på listen over uskrevne "det må du ikke have på, hvis du er tyk"-regler. Hvidt får dig til at se større ud, siger de. Jeg siger, at det altså ikke passer. Jeg mener.... Jeg har den størrelse jeg har - det ændrer sig altså ikke, hvis jeg har sort på eller hvidt på eller striber på. Sådan er jeg bare. Og så kan jeg ligeså godt gå rundt og være glad i min hvide kjole. Heldigvis kom der ingen ketchup-pletter som spolerede humøret. 

English:
A few days ago I spoke with two girls about unwritten rules. They were doing a project on having confidence in the life you're living. And I'm living a life as a plus size girl. It's been that way as long as I can remember but it's only during the last few years that I've been okay with the girl I am and that I've come to a place where I believe that I am good enough just the way I am. We spoke about a lot of things - one of them being those unwritten plus size fashion rules. I told them that I'm not breaking those rules because I take an active choice to do so or to provoke. I am breaking them because I feel like wearing horisontal stripes/skinny jeans/short skirts/a bikini/whatever it might be. Because I don't want unwritten rules "written" by cranky women to decide what I can or cannot wear. I'm the one to decide that and I decide to make me happy.

A day in France I wore this white dress - and it made me happy! Like really, really happy. Okay; I was nervous all day that ketchup would come out of the blue and spoil it... But I felt great, summer-ish and feminin. 

White clothes are on that unwritten "things you can't wear when you're fat"-list. White makes you look bigger, they say. I say it isn't true. I mean... I'm the size I am nomatter what I wear - and it isn't gonna change if I wear black or white or stripes. This is my size at the moment and I might as well enjoy a white dress and be happy. As long as ketchup don't spoil it - luckily it didn't (that day anyway). 

Dress and denim shirt - Asos Curve




1 kommentar:

  1. Anonym18.9.14

    Det handler da absolut om, om man selv syntes det man går i passer en og man føler sig tilpas. Ikke at der er nogen der diktere hvad der er rigtig og forkert.
    Syntes det er fantastisk at du hviler i dig selv og står ved det.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...